søndag 12. juni 2011

Avslutningsparty den 7.juni 2011

Vår vert sto for grilling av marinert svin og kylling.


Jeg hadde laget en svært finskåret grønnsakssalat som nok
burde ha hatt litt mer sitron og salt for å komme helt til
sin rett.


Derimot var den andre salaten jeg hadde laget en
stor suksess - en lavkarbo coleslaw.
Oppskriften hadde jeg funnet på en av de
engelskspråklige diabetessidene jeg leser.
Jeg har faktisk skaffet meg et amerikansk målesett
for "cups", men det kan da ikke være så stor hindring
hvis man ikke har slike mål. Bare pass på forholdet
mellom majonesen og rømmen.

Lavkarbo coleslaw

Du trenger:

· 1/3 kopp lettmajones

· 2/3 kopp rømme (lettrømme?)

· 2 skjeer presset sitronjuice

· 2 skjeer Sukrin

· 1 teskje hvitløkspulver

· 1/8 teskje paprikapulver

· 1/4 teskje svartpepper

· 1/4 teskje salt

· Omtrent en halv kilo strimlet kål

Slik gjør du

Blande alle ingrediensene til dressingen sammen.

Blande dressingen med kålen.

Juster smaken med sitronjuice og Sukrin.


Natascha hadde laget en lavkarboutgave av foccaciabrød
med to forskjellige smaker.
Svært godt!

Foccacia;

2 dl sesamfrø, finmalt

3 egg

75 g kremost

1/2 dl fløte

1 ts bakepulver

litt salt og sukrin

1 ss fiberhusk

Bland alt godt, og bland i fiberhusken sist

Smør bakeform med olivenolje, drypp olivenolje strø hakket fersk rosmarin og havsalt over.

Ønsker du en annen smak, strør du med det.

Stek på 175 grader i 30 minutter.



Til sist kunne vi kose oss med kaken vår deltaker Grethe
hadde laget.
Oppskrift kommer!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar