fredag 5. mars 2010

Gelsokker, hva er det?


Å ta vare på beina er viktig når man har diabetes.
Ett av problemene kan være tørr hud under føttene.
Det er sikkert mange andre som også smører inn
bena med forskjellige kremer.
Jeg synes det hjelper å ta på gelsokker etter at
jeg har smørt på fotkremen.

På undersiden har de små antiskli føtter.
Sokkene er laget i frotte.


Det er gel på innsiden. I følge reklamen på de
forskjellige typene av slike sokker, skal den gelen
i seg selv gi fuktighet til føttene.
For dette fabrikatet snakket de om 50 gangers bruk.



Men jeg har sokker jeg kjøpte for to år siden
og jeg kan sikkert bruke de i fremtiden også,
bare jeg smører føttene først.

Jeg bruker sokkene enten om kvelden mens jeg sitter
foran TV, eller helst før jeg legger meg.
Da kan fuktigheten trenge seg godt inn i beina i løpet
av natten.

Er det andre som har prøvd dette også?

2 kommentarer:

  1. Hvor kjøper du disse sokkene, og omtrent hva koster de? :-)

    SvarSlett
  2. Dette andre paret sokkene kjøpte jeg over internett. Sokkene kostet ca 60 kr og forsendelsen dobbelt så mye!

    Jeg kjøpte det første paret her i Moss, men jeg må faktisk spørre hvor mye de koster, for det har jeg glemt.

    SvarSlett