søndag 14. februar 2010

Den britiske websiden for diabetikere



Internett gir store muligheter for å lære mer om hvordan
man skal mestre diabetesen.
Men det er selvfølgelig viktig å sjekke hvem som har lagt
ut informasjonen. Derfor synes jeg at de nasjonale
diabetikerforbundene er bra websider å lære fra.

Jeg har ofte vært på den britiske websiden
http://www.diabetes.org.uk

Særlig synes jeg at oppskriftsamlingen deres er fin.

Her kan jeg velge hva slags oppskrift jeg er interessert i,
men også få forslag til spesialdietter :
Melkefri
Passende til å fryses ned
Glutenfri
Vegetarisk

En annen interessant del av websiden er "butikken"
der man kan
1. "handle" det man ville ha kjøpt av mat for en dag
og finne ut hvor balansert mat det regnes som
2. velge en meny ut fra eget aktivitetsnivå
3. lære seg å sjekke innholdsfortegnelser
på matvarene






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar